Acid rains ruin even steel | Kisele kiše i čelik razaraju
Tehnička škola Požega
Požega
Dragan Kovačević – nastavnik mašinske grupe predmeta, Milena Vučićević – nastavnik hemije i Jelica Mirosavić – nastavnik ekologije i zaštite životne sredine (koordinator tima)
učenici I2 odeljenja – tehničar za kompjutersko upravljanje CNC mašina
Main project outcomes | Glavni ishodi projekta
To develop responsibility for joint achievements and examination of the impact and consequences of acid rain on machine materials, living beings and the environment
Students will be able to:
• State and explain the importance of cooperation for achieving common goals as well as the importance of responsibility for common achievements
• Conclude the significance and impact of acid rain on different types of materials used in the machine industry
• Assess the impact of machine materials on the environment and human health by giving specific examples
Razvoj odgovornosti za zajednička postignuća i ispitivanje uticaja i posledica kiselih kiša na mašinske materijale, živa bića i životnu sredinu.
Učenici će biti u stanju da:
- navode i objašnjavaju značaj saradnje za ostvarivanje zajedničkih ciljeva kao i značaj odgovornosti za zajednička postignuća
- zaključe koji je značaj i uticaj kiselih kiša na različite vrste materijala koji se koriste u mašinskoj industriji
- procene uticaj mašinskih materijala na životnu sredinu i zdravlje ljudi navodeći konkretne primere
General goal/The goals of the project | Opšti cilj / ciljevi projekta
- The project examines the impact of acid rain on various materials.
- By researching the literature and sources of information and conducting laboratory research, students participate in examining the effects of acid rain on various materials such as brass, aluminum, plastic, wood, etc.
- In addition, students popularize this topic in public with various promotional materials such as infographics and videos.
- The main goal of the project is to motivate the students to participate in research methods and raise awareness about the environment, air pollution and the consequences of pollution.
- upoznavanje sa zagađivanjem vazduha i merama zaštite vazduha od zagađivanja
- razvoj funkcionalnog sistema hemijskog znanja kao podrške za izučavanje stručnih predmeta
- razumevanje odnosa između strukture supstanci, njihovih svojstava kao i mogućnosti njihove primene
- prepoznavanje, razumevanje i primena hemijskih znanja u svakodnevnom životu i profesionalnom radu
- razvoj odgovornog stava prema korišćenju supstanci u svakodnevnom životu i profesionalnom radu
- sticanje znanja o fizičkim, mehaničkim, tehnološkim i hemijskim svojstvima mašinskih materijala
- razvoj komunikativnosti i spremnost za saradnju i timski rad
- razvoj odgovornosti, sistematičnosti, preciznosti i pozitivnog stava prema učenju
- razvoj svesti o sopstvenim znanjima i potrebi za daljim profesionalnim napredovanjem
Work flow | Tok rada
- classes are realized through direct work and work on internet learning platform
- 18 tasks of different types
- časovi se realizuju kroz neposredan rad i rad u odabranoj platformi za učenje na daljinu
- 18 zadataka različitog tipa
WEB TOOLS:
- Google Classroom (classroom) for communication, creating assignments and monitoring student achievement
- Quizlet (web application) for mastering teaching content
- Wheel of Names for dividing students into groups
- Lino.it and Padlett (boards) for collaboration
- Q-focus (web-application) for microscopy and photography of samples of tested materials
- Google Docs (online document) for creating group assignments and collaboration within the group
- Microsoft PowerPoint (presentations), ActivePresenter (video material), Audiacity (audio recording) and Canva (infographics) for products
- Kahoot! (quiz) to check the realization of the outcome
- Google Forms (questionnaire) for the evaluation of group work and the goal of project teaching
KORIŠĆENI VEB-ALATI:
- Google Classroom (učionica) za komunikaciju, izradu zadataka i praćenje postignuća učenika
- Quizlet (veb-aplikacija) za savladavanje nastavnih sadržaja
- Wheel of Names (točak imena) za podelu učenika na grupe
- Lino.it i Padlett (table) za saradnju
- Q-focus (veb-aplikacija) za mikroskopiranje i fotografisanje uzoraka ispitivanih materijala
- Google Docs (onlajn dokument) za izradu grupnih zadataka i saradnju unutar grupe
- Microsoft PowerPoint (prezentacije), ActivePresenter (video materijal), Audiacity (snimanje zvuka) i Canva (infografici) za produkte
- Kahoot! (kviz) za proveru ostvarenosti ishoda
- Google Forms (upitnik) za vrednovanje grupnog rada i cilja projektne nastave
Introduction | Uvodne aktivnosti
- six tasks
- motivation of students – by watching the film
- defining the outcome
- creation of the visual identity – name and logo
- šest zadataka
- motivacija učenika – projekcijom filma
- definisanje ishoda
- izrada vizuelnog identiteta projekta – naziv i logo
Film
Žena u ratu | Woman at War
Group work | Rad u grupama
Project teaching enables the inclusion and interaction of several different teaching subjects and is a method of problem solving that requires students to do independent activity and trace that activity. It is accompanied by the following numerous student activities:
- finding information independently
- problem solving ability
- independent mastering of the material, independent study
- group work, cooperation
- critical attitude towards one’s own and others’ work
- decision-making, argumentation
- adoption of different, new ways of working
- planning and meeting deadlines
Projektna nastava omogućava uključivanje i interakciju više različitih nastavnih predmeta i predstavlja metodu rešavanja problema koja od učenika zahteva samoslanu aktivnost i trag o toj aktivnosti. Prate je sledeće brojne aktivnosti učenika:
- samostalno pronalaženje informacija
- sposobnost rešavanja problema
- samostalno savlađivanje gradiva, samostalno učenje
- rad u grupi, saradnja
- kritički odnos prema vlastitom i tuđem radu
- donošenje odluka, argumentovanje
- usvajanje drugačijih, novih načina rada
- planiranje i poštovanje rokova
Project name and logo | Naziv i logo projekta
Research activities | Istraživačke aktivnosti
- three tasks
- research and collection of literature on machine materials – brass, steel, plastic, wood, aluminum (properties, mechanical, physical, chemical, technological properties, use, application, impact on the environment)
- experimental part – installation and monitoring of changes in materials that occur as a result of acid rain.
- tri zadatka
- istraživanje i prikupljanje literature o mašinskim materijalima – mesing, čelici, plastika, drvo, aluminijum (osobine, mehanička, fizička, hemijska, tehnološka svojstva, upotreba, primena, uticaj na životnu sredinu)
- eksperimentalni deo – postavljanje i praćenje promena na materijalima koje nastaju kao posledica kiselih kiša.
Literature research | Istraživanje literature
- group work
- assignment by groups
- group 1: brass
- group 2: wood
- group 3: ductile steel
- group 4: plastic
- group 5: aluminum
- group 6: prochromic steel
- grupni rad
- zaduženje po grupama
- grupa 1: mesing
- grupa 2: drvo
- grupa 3: ugčenični čelik
- grupa 4: plastika
- grupa 5: aluminijum
- grupa 6: prohromski čelik
An experiment | Eksperiment
- setting up experiments and monitoring changes in materials that occur as a result of acid rain
- postavljanje eksperimenata i praćenje promena na materijalima koje nastaju kao posledica kiselih kiša
Products of the project | Produkti projekta
Tree group infographic | Infografik grupe drvo
Evaluation | Evaluacija projekta
Fve tasks
Designing quiz questions – Creating questions for evaluating teaching projects and checking the achievement of project goals.
Quiz solving – Kahoot quiz
Filling in the questionnaire
- evaluation of teaching projects
- evaluation of group work
- evaluation of the work of members of all groups
Pet zadataka
Osmišjavanje pitanja za kviz – Kreiranje pitanja za evaluaciju projekte nastave i provere ostvarenosti cilja projekta.
Rešavanje kviza – Kahoot kviz
Popunjavanje upitnika
- vrednovanje projekte nastave
- vrednovanje rada grupe
- vrednovanje rada članova svih grupa
Introductory activities that included work on motivation (screening of the film „Woman in War“ and reflection – Did you learn something while watching the film? How can you connect the action of the film with the theme of the project?), – Defining the outcome (What do I know about What would I like to learn?) and creating a visual identity – the logo of the project.
Questionnaire results: attached
Defining concepts from the lesson:
Outcomes:
• Research activities – research and collection of literature on mechanical materials – brass, steel, plastic, wood, aluminum (features, mechanical, physical, chemical, technological properties, use, application, environmental impact) and experimental part (setting and tracking changes in materials resulting from acid rains).
Literature research: Experimental diary
• Project activities – creating and developing products of the content they worked on (presentations, video materials and infographics)
Infografik
• Project evaluation – project achievement check and project outcomes
Quiz questions: in addition:
Quiz:
Quiz results and analysis: in addition
OPIS: projekat je podeljen u sledeće etape/faze:
• Uvodne aktivnosti koje su obuhvatile rad na motivaciji (projekcija filma „Žena u ratu“ i refleksija – Da li si nešto naučio/la gledajući film? Na koji način možeš radnju filma da povežeš sa temom projekta?), definisanje ishoda (Šta znam o ovoj temi? Šta bih želeo/la da naučim?) i izrada vizuelnog identiteta – loga projekta.
Rezultati upitnika: u prilogu
Utvrđivanje pojmova iz lekcije:
Ishodi:
• Istraživačke aktivnosti – istraživanje i prikupljanje literature o mašinskim materijalima – mesing, čelici, plastika, drvo, aluminijum (osobine, mehanička, fizička, hemijska, tehnološka svojstva, upotreba, primena, uticaj na životnu sredinu) i eksperimentalni deo (postavljanje i praćenje promena na materijalima koje nastaju kao posledica kiselih kiša).
Istraživanje literature: Eksperimentalni dnevnik
• Projektne aktivnosti – kreiranje i izrada produkata sadržaja na kojima su radili (prezentacije, video materijal i infografici)
Infografik
• Evaluacija projekta – provera ostvarenosti ciljeva i ishoda projekta
Osmišljavanje pitanja za kviz:
Kviz:
Rezultati i analiza kviza
Timski rad između učenika i profesora, uspešna komunikacija i saradnja i dobra organizacija su nas vodili tokom rada na projektu „Kisele kiše i čelik razaraju“. Hvala svim učesnicima i mentoru! Puno smo naučili jedni od drugih.
Još jednom, hvala puno na jučerašnjem danu, uživala sam u svakom smislu. Posećivala štandove, birala destinacije, gledala prezentacije filmića o eksperimentima, pratila kviz i puno toga od vas naučila! Dakle, za vas , nastavnice i Školu čista petica!